torsdag 5. januar 2012

2012

GODT NYTT ÅR!

Så satt jeg her da..og tittet på den første snøen som faller utenfor vinduet her.

Et nytt år... har liksom ikke tenkt over det før nå....
I natt sov jeg godt, og det var det noen uker siden sist jeg gjorde. Min sønn ble varetektsfengslet helt i slutten av november. I fire uker. Han ble løslatt og dro rett til fjells i går, han var bare hjemmom en time og fikk med seg tursekken, mors hjemmelgde lasagna og restene av julekakene. Pluss no småplukk som sjokoladenisser, refleks, barberskum og kondomer...
Sånne småting man må sende med sin snart 18 år gamle sønn, når han skal på tur uten mamma.
Det var befriende å legge seg inntil samboeren i natt, vel vitende om at han er på fjellet, i friluft...sammen med to som kan og vil hjelpe han. Vel vitende om at min prinsesse lå trygt i senga si hjemme i byen hos pappa'n sin....kanskje bittelitt lettere i hjertet og sinnet hun også, nå som broren får hjelp. Selv om hun selvsagt aller mest vil ha han i rommet ved siden av, slik hun er vandt til. Kunne krype inntil han og skravle halve natta, til tross for at mamma sier hysj.. :)
Det er vanskelig for oss å ha en sønn og bror som har vært så uheldig og blitt rusavhengi..og det det fører med seg.
Vi ønsker oss begge han her. Mer enn noe annet. Men frisk og rask, og sterk og trygg.
Anyway... Jeg sov godt i natt.
Det å ha en sønn i varetekt har vært vanskelig. Av flere grunner. Den ene grunnen er at det er rett og slett at det er skrekkelig uhyggelig å være innelåst.. rett og slett!
En annen grunn er at jeg blir jo et sannt helvette å bo sammen med. Så takk til min datter og samboer og katten Tellef for å ha holdt ut.
 La oss be om at dette var første og siste gang vi opplever dette!
De som har opplevd det samme skjønner helt sikkert hva jeg snakker om!
 De som kjenner meg kan nok levende se det for seg....
Og dere andre håper jeg aldri opplever det.
Også er det utallige andre grunner til at det har vært forferdelig vanskelig også, men de holder jeg for meg selv nå.

 Jeg skal på Damebesøk i kveld, sammen med 4 andre sterke kvinner, det ser jeg virkelig frem til. Jeg kjenner bare den ene damen, så derfor er det ekstra mye å se frem til.
Det snør som sagt ute, så min kjære er dratt for å gjøre det han synes er aller gøyest å leke med, nemlig en hjullaster med fræs på. Leketøy for store gutter altså :)
Tellef og William, våre to firbeine venner, som for øvrig er brødre, synes slettes ikke det var artig med snø....så de har lagt seg til å sove, og bedt meg om å vekke dem hvis det kommer noe godt på fatet eller når snøen er borte.
Min skjønne prinsesse har nettopp ringt mamman sin, og i dag så kvitret hun faktisk <3
Dags for no fornuftig.

Ha en fin Torsdag.

Linn<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar