tirsdag 8. februar 2011

skrekk og gru for en tanke..

Som jeg skrev i går, så kjemper jeg en kamp for min sønn. Jeg kjemper for å få hjelp til hans
rusproblematikk, jeg ønsker at han skal ha hjelp, da han ikke klarer det alene...Hvem gjør egentlig det? Klarer alt alene?? Ingen gjør det!
Men, gud for tid det skal ta da... Det er skremmende å se hvor sent det går, hvor dårlig tilbudene er, ja, for hvis det var så mange tilbud så¨hadde han vel fått et allerede da???
St.hansgården er en akutt plasserings institusjon hvor ungdommene er, mens de venter på hjelp. Det er ingen form for behandling, da det er like mange grunner til at ungdom er der, som det er ungdom.
Så med tanke på at min gutt har ventet der siden 10.november...og ikke fått plass på et behandlingskollektiv enda....tenkte jeg, med skrekk og gru på at det er disse ungdommene som sitter her å venter som skal pleie oss voksne rundt dem når vi havner på pleiehjem når alderdommen inntar oss.
FOR en tanke!!
Jeg lurer på om noen i barnevernet stopper opp og tenker den tanken innimellom...??
Hva om disse ungdommene lar oss vente like lenge når vi måtte trenge hjelp til noe når vi er gamle og pleietrengende...
Jeg kan se for meg at min sønn ville latt barnevernskuratoren hans stille bakerst i køen på hans hjelpende hånd.
Han hadde nok hatt litt ekstra god tid da tenker jeg.

Så i dag skal jeg ta noen telefoner på min sønns vegne og høre hvor mye sirupp de har fått skrapt av under skoene sine, om de har slått av trakteren, logget ut av facebook, og gjort noe med de haugene med sakspapirer de har liggende foran seg...
Også kommer jeg til å minne dem på at de sakspapirene, og saksnummerne, det er mennesker.
Unge mennesker!
Som kanskje en dag i fremtiden, står foran oss, når vi roper etter hjelp....

Linn.

1 kommentar:

  1. Good luck!
    Får inderlig håpe B blir en som skal ta seg av de som skal "hjelpe" han nå..

    klem fra mæ

    SvarSlett