lørdag 7. januar 2012

Et glass kald Petit Chablis..

God Lørdagsettermiddag.

Da har jeg nettopp kommet hjem til nyvaska hus :) Hvilken LYKKE! For meg er det det iallefall.
Jeg har nettopp vært på Kjevik flyplass og hentet min kjære Lillestyrke og hennes samboer, de har vært 14 dager på kanariøyene. Brune og blide var de der de kom, og kunne fortelle om en deilig og avslappende ferie. Godt de har kosa seg, og godt å få dem hjem igjen.
Før dette racet jeg gjennom IKEA på 7 min og fikk med meg ei ukes ladning med stearinlys i forskjellige varianter. Vi er en dårlig kunde for energiselskapene, min kjære og meg, mens IKEA derimot...der handler vi oppvarming ei gang i måneden i form av lys. Billigere er det, og ikke minst mye koseligere <3
Vi må huske og skape den hygge vi kan i en ellers så til tider, uhyggelig, verdag.. Så stearinlysene til Ikea, er som et kinderegg: Billig-Koselig-Terapi.
Torsdag kveld var jeg på damebesøk hos ei venninde av meg. Hun kjenner mange mennesker rundt omkring, og hadde invitert 4 damer hjem til seg, og en av de heldige var altså meg.
Jeg sier heldig, for det er det jeg er!
Det var en helt uforglemmelig, deilig og befriende kveld. Hvor tapeter og stearinlys og interiør så vidt var nevnt. Og det ikke fordi det ikke opptar oss, for det gjør det i aller høyeste grad, men fordi vi snakket om så mye viktigere og givende teama, som livet..her...nå...hvordan har vi det...hva er vi glad for...hva ønsker vi annerledes...hva bekymrer oss...og hva oppmuntrer oss..Jeg var ikke hjemme før 02.30...Det var den beste kvelden på lenge for meg sån sett. Så takk Til jentene i Jolleveien forleden kveld. Jeg gleder meg allerede til neste gang!
Jeg sitter her på kjøkkenet mitt, med et glass kald hvitvin, Sade synger ''Wing of Sorro''på anlegget. Jeg er så gammeldags at jeg har cd anlegget mitt i trappa ned til kjelleren, som forøvrig går ned fra kjøkkenet...der står cd spilleren min og spiller både Sade, U2, Lenny Cravitz og Pink akkurat slik jeg vil! Love it!
Data-musikk får jeg nok av den uka Prinsessa er hjemme <3
Min kjære, gode samboer hadde vasket hele huset mens jeg var på tur, så jeg kunne bare sette meg ned....noe jeg har gjort nå.
Så her sitter jeg da..og gleder meg til lammekottelettene og de hjemmelagde fløtegratinerte potetene senere. Kanskje Mor klarer å se en hel film også i kveld?? You never know ;)
Jeg var hos legen i går og fikk sprøyter in i musklene bak på venstresida mi, og gud hjelpe meg så godt det er i dag i forhold...Så jeg er i ferd med å bli knytta opp igjen håper vi...
Han er forresten god til å ''gnure'' på de knutene han jeg bor sammen med også, heldighvis :)

I morgen blir det eldste bøllefrøet på Moi 7 år. På Moi bor min bror, hans skjønne kone og tre små bøllefrø til tanta :) Og i morgen blir altså eldstegutten 7 år. De 7 gikk også fort. Og de har 2 bøllefrø til derborte, henholdsvis i ei lita jente som min bror kaller LilleKaida...;) hun er 4 i april, og minstegutten var 2 i september..Så det er litt av en gjeng han bror min har lagd rundt seg. En heilt fantastisk gjeng, som jeg elsker, og gleder meg til å se igjen i morgen. Nå har jeg ikke sett dem siden vi var der fra julaften til førstedag. Og der er mamman min også, så det skal og bli kos. Nå ser jeg ikke henne på en stund igjen da hun reiser hjem til seg selv igjen.Og hun bor i Finestrat, Spania.. Lucky her!

Åhh gud, nå går Tellef i ring rundt meg og ber så pent om litt tunfisk:) Han får få det da....for han er jo ikke brotskjemt i det hele tatt den katten..neida...
Fortjener vi ikke det da?? Å være litt bortskjemmte.. Jo. det mener jeg vi alle gjør.
Skjem dere selv bort med de små tingene dere kan hver dag.

Ha en fin lørdagskveld.

Linn :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar