fredag 13. januar 2012

God Fredag :)

NAV var gøy! Nå er det bare å ringe Uia etter kl 10, da den personen jeg skal snakke med er tilgjengelig da. Skal på studieveiledning mente NAV damen, og det blir jo kjempestas!! Gleder meg til det.

For første gang i mitt liv, opplevde jeg meg selv som en mann i et øyeblikk's sekund. Jeg snakket i tlf med ei venninde av meg. De fikk vannskade i 2.etage på huset sitt for en liten stund siden, dermed må ALT taes og gjøres om. Deriblandt et bad. Et nokså stort et også. Og det vet vi alle som har hus, ikke er en billig affære fra a til å. Anyway, så satt vi å snakket om dette i tlf, hun hadde vært å sett på fliser og bestemt seg for det, og baderomsinnredning, så nå er det klart til å gjøres. Som hun sa, så vil hun heller drøye det et par måneder til, slik at hun kan få det akkurat slik hun vil, noe jeg er helt enig i. Så hun skravla i vei om kraner, kar, dusjvegger i glass osv. Vi begge liker interiør og oppussing, så ingen kjedet seg i samtalen. Dessuten er det umulig å kjede seg i hennes nærvær <3
Videre fortalte hun at hun hadde vært på salget og fått kjøpt seg to nye kjoler..De var jo på 50%
50% er jo scoop, så vi hvinte litt av det, helt til hun sa : ''Ja, så jeg er jo kjempefornøyd med de to til 3000''
-HVA for no?? spurte jeg himmelfallen, men strengt.
-Ja, det var jo ikke så galt det, det er fine kjoler, og det var jo 50%!
Jeg kunne høre hvor fornøyd hun var med scoopet sitt.
-Jammen i h... da, skulle ikke du spare til det badekaret og innredninga til badet, også kjøper du kjoler til 3000 kr, er du forbanna gal jente?!! formelig freste jeg til henne.
-Jammen, de er jo veldig fine.
Jeg lo, mens jeg sa at -jammen det vet jeg jo, for alt du har er jo fint!
Vi lo, hun tok poenget nå.. :)
-Herregud, sa jeg, -nå hørtes jeg pinadø ut som en typisk mann! Er det muulig??
 Vi Lo enda mere, mens jeg beklaget mine mannlige sekunders opptreden, samtidig som vi begge flirte godt av at jeg i nettopp denne settingen skulle oppdage at jeg ENDELIG er blitt nesten snusfornuftig, om ikke, så iallefall økonomisk.
Og det er fint i en alder av førti!
Jeg så på frokosttv forleden dag, en dame på min egen alder, som for et år siden bestemte seg for å ikke kjøpe ting hun ikke trengte. Hun er aleneforsørger for en ungdom på 17, og det vet vi som har det, at slettes ikke er gratis..
Iallefall, så hadde jenta på 1 år, spart 100 000 kr!!! Hvor imponerende er ikke det?!!
Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet, og ble inspirert til, om ikke det samme, så iallefall tenke seg om et par tre ganger.. :)
Jeg kunne for alt i verden ikke tenke meg å ikke kjøpe blomster, for eksempel..Men, det er fordi jeg trenger dem :)
Min gamle engelske bestemors blomsterintr har jeg arvet. Og det er ikke det verste jeg kunne arve, så blomstene må i hus.
Men, det må da være noe annet jeg kan kutte ut som jeg strengt tatt ikke trenger..
*ser seg rundt i stua og finner ikke noe igrunnen* :)
Det var ikke bare min venninde som hadde vært på salget i går, jeg var der selv jeg..
Med gavekort for kvadraturen, som jeg fikk av mommo til jul. Hun vet at jeg elsker scoop, så tanta og jeg var på farten i går.
Favorittbutikken til tanta er Willy Wonka butikken. Hun leker seg med alle de rare hårbøyler, og andre hodeplagg de har, mens jeg finner bestandig masse fint tøy innimellom Ompalompaene..
Så jeg kom ut med en ny shorts, et nytt skjørt, begge deler til sommeren..åhh som jeg savner sommeren.
Fant en vest også, med høy hals, som jeg kan bruke nå mens det er kaldt.
Var innom et par andre butikker og og fikk med enda mere til sommeren :)
Trimbukse fikk vi også kjøpt oss tanta og jeg, og forleden dag kjøpte vi nye joggesko...så jeg lurer på...hvorfor sitter vi her? Hva skal vi med det hvis ikke vi bruker det?? Kan like godt dra pengene ned i dass. Så med tanke på sommeren...som jo kommer.. Så er det noe med det å bruke dette utstyret, slik at en passer alt det andre man vil ha på seg til sommeren...

Titter ut av vinduet og ser sola. Men, jeg ser også den iskalde vinden..
Så mens jeg venter på sommeren så får jeg gå ut å fange rægår, det er jo fredag. Ikke hvilken som helst fredag heller...
Ha en fin 13 januar :)

Linn.

2 kommentarer:

  1. haha... kuppet ble brukt i går mens dine trim sko står å venter!

    SvarSlett
  2. Hehehehe så bra, du er herlig :)

    SvarSlett