mandag 6. september 2010

Morgenlyd...

God morgen :)

Min hverdag starter 0615, da vekkerklokken min ringer da. Vekkerklokken min har en behagelig lyd av klokkespill. den er rolig, men allikevel oppmuntrende og det er igrunnen ikke så ille å våkne opp til klokkespillet. Jeg skal låvedere at  jeg har hørt verre vekkerklokkelyder..
Jeg har vært gift. I 5 år. Det er han som er far til mine barn. Fredrik , som han heter, kan jeg huske pleide å ha en kvikk og rasko vekkerklokkelyd.
Fredarik var som regel blid når vekkerklokka ringte og stod som regel opp med et smil om munnen. Glad og klar for en ny dag ute i verden.
I den perioden vi var gift var mine to små, små. Så som regel var det entenb Bendik, eller Synne, når hun kom til, som var mine vekkerklokker :)
Jeg stod kanskje ikke alltid opp med et smil om munnen..da ansiktet mitt som regel befant seg i komatilstand. Samtidig som kroppen spratt opp, hver gang en av ungene lagde en lyd, som om jeg gikk på autopilot for lydene deres.
 Noe vi jo også gjør, som småbarnsmødre. Jeg er sikker på, at de av dere som har barn kjenner følelsen meget godt. Og, om ikke vi bestandig hadde et smil om munnen, når poden var superklar for en ny dag, struttende og sprudlende, full av energi, sånn ca kl 0505 om morningen... Så hadde vi iallefall et smil om hjertet. Noe som jo fortsetter for hver dag som går i livet. Hver morgen når man kan høre på sine barns lyder. Hvordan lydene deres forandrer seg etterhvert som de vokser til.
Lydene til mine to skjønne er blitt annerledes nå som de er tenåringer... Lydene deres nå er heldighvis så godt som 100% selvstendige. Og takk for det :)
Selv om mor sin vei sammen med dem, for å nå målet om selvstendige morgenlyder, har vært strevsom. Er det jo nettopp dette som er selve livet. Disse morgenlydene rundt meg forteller meg alt om livet mitt. Så langt, og til nå. Så mens jeg hører på lyden av Synne som pusser tenne sine, så sier jeg herved. God Tirsdagsmorgen, du er herved erklært åpnet!

EN GOD DAG ØNSKES ALLE :)

Linn.

2 kommentarer:

  1. Hei på deg snuppsi :-))
    På tide du kom med et innlegg igjen, hehe. Fint å starte dagen med å lese bloggere..og siden du har kommet med det aller nyeste for dagen, er din den første jeg leser :-)
    Har svigerdatter på overnatting, så koselig så :-))

    Klem, Frøydis

    SvarSlett
  2. Jeg blogget liksågodt om morgenlyder jeg også :)

    SvarSlett