torsdag 2. september 2010

Endelig Fredag :)

Så var det Fredag igjen. Uka har gått fort, og har igrunnen vært riktig så grei. Mine to engler (les ungdommer på 14 og 16 år!) har så vidt jeg vet oppført seg fint..
Jeg går for tiden sykemeldt grunnet rygg, nakke og skulder, noe dritt når det løsner, men sånn er det bare. Det innebærer jo at jeg er mye hjemme og gud hjelpe meg, det er en undervurdert jobb!!  Det er mann, to ungdommer og en hund og en katt som vet å utnytte at mamma er hjemme :) Men, så tillater jeg jo også det, da jeg elsker å stelle for dem. Javisst blir de bortskjemmte, og javisst ergrer jeg meg litt over det, men som min datter sa for en stund siden: det er ikke min feil at du alltid legger tøyet brettet og fint i skap og skuffer.. Hun er inne på noe tenkte jeg, og begynnte med å legge tøyet hennes brettet sammen på sengen hennes. så kan hun legge det i skap og skuffer selv, tenkte jeg... Det var lettere tenkt, enn det er for henne å få det inn i skap..
Kusinen min, Lillestyrke, er 21 år, flyttet for seg selv for et drøyt år siden, og hun var et rotehue uten sidestykke da hun bodde hjemme.. Det fløyt med tøy. OVERALT. man kunne ikke se hva gulvet på rommet hennes var lagd av. men, når hun flyttet for seg selv, så skjedde det noe... Hun deler leilighet med 2 venninder, og det er titt og ofte hun klager sin nød til meg om hvor mye de roter! hehehe, de er skjønne, hva?!
Så jeg tenker at jeg tar frem bøtta og kluten, vasker over huset, henger opp tøy, stryker tøy, bretter sammen tøy OG legger det på ...sengen hennes..for jeg gir ikke opp håpet om at en dag..en vakker dag, så er kanskje tøyet lagt inn i skapet hennes??...
Ikke den store problematikken, egentlig... det kan jeg skrive under på, da det er mye annet å bekymre seg over angående det å ha to tenåringer i huset..
men, det beste med dem, er at de gir flere gleder enn bekymringer. Og det er godt :)
God Fredag formiddag alle sammen.

Linn :)

1 kommentar:

  1. Merkelig det der, de klarer som regel å bli huslige når de kommer for seg selv, hehe..
    Men, ikke Stian, han er fremdeles et rotehue, men nå er det ikke mitt problem lengre, heldigvis!
    Chris har blitt som kusina di, er så rent å pent rundt han atte...

    Kos deg med besøk, så snakkes vi snart vettu :-)
    Klem, Frøydis

    SvarSlett